28 Απρ 2011

Πώς να μανατζάρετε τους εξωστρεφείς υφισταμένους σας

Εάν είστε ένας χαμηλών τόνων, εσωστρεφής διευθυντής που έχει υπό την εποπτεία του ένα μέρος ή το σύνολο των εργαζόμενων της εταιρείας, κατά πάσα πιθανότητα κάποιοι από αυτούς δεν θα είναι τόσο ολιγόλογοι και πράοι όσο εσείς. Για να αντλήσετε τα μέγιστα από αυτούς τους ομιλητικούς, γεμάτους ενέργεια ανθρώπους, θα χρειαστεί να ανακαλύψετε τι τους κινητοποιεί και να τους το παρέχετε. Μόνο έτσι η ομάδα σας θα πάει μπροστά και θα επιτύχει πραγματικά.

Τι κινητοποιεί λοιπόν τους εξωστρεφείς ανθρώπους; Υπάρχουν πέντε καθοριστικά στοιχεία συμπεριφοράς, τα οποία μπορείτε να αξιοποιήσετε.
1. Οι εξωστρεφείς άνθρωποι αντλούν ενέργεια από τους άλλους. Οι χαρακτήρες αυτού του είδους αποδίδουν εξαιρετικά όταν εργάζονται ομαδικά. Τους αρέσει να ανοίγουν συζήτηση με τους πάντες, ακόμη και να γίνονται το κέντρο της προσοχής. Όταν δεν περιστοιχίζονται από την «αυλή» των συναδέλφων τους, χάνουν τον αέρα τους σαν ξεφούσκωτο μπαλόνι.

2. Πρώτα μιλούν και μετά σκέφτονται.
Οι εξωστρεφείς άνθρωποι βάζουν σε τάξη τον κόσμο τους μιλώντας γι’ αυτόν. Είτε πρόκειται για ένα δείπνο με πελάτες είτε για μια σύσκεψη, επεξεργάζονται σχεδόν τα πάντα μέσω του λόγου και σπάνια σταματούν να πάρουν ανάσα. Κάθε σκέψη που περνάει από το μυαλό τους πρέπει να εξωτερικευτεί αμέσως.
3. Εύρος έναντι βάθους. Όταν συζητούν μια άποψη ή μια ιδέα, οι εξωστρεφείς προσωπικότητες σπάνια την αναλύουν σε βάθος. Τους αρέσει να τσαλαβουτούν σε αποκλίνουσες σκέψεις που μπορεί να συγκλίνουν προς την ανεύρεση λύσεων (ή και όχι) και δεν τους ενοχλεί να περνάνε από το ένα θέμα στο άλλο.
4. Ενεργούν με ταχύτητα και θέρμη. Οι εξωστρεφείς χαρακτήρες δεν αγαπούν την στασιμότητα αλλά θρέφονται από την κίνηση αυτή καθαυτή. Έχουν γρήγορους ρυθμούς και διαθέτουν το φυσικό χάρισμα να ασχολούνται με πολλά πράγματα μαζί –όσα περισσότερα, τόσο καλύτερα. Επίσης είναι ενθουσιώδεις σε ό,τι αφορά τις εμπειρίες τους και τα αποτελέσματα της δουλειάς τους.
5. Είναι ανοιχτό βιβλίο. Είναι ειρωνικό ότι οι εξωστρεφείς άνθρωποι δεν χρειάζεται να εκφράσουν με λόγια πώς νιώθουν: τα συναισθήματά τους είναι ζωγραφισμένα στο πρόσωπό τους. Η γλώσσα του σώματός τους είναι επίσης πολύ παραστατική και καθώς βρίσκονται σε διαρκή κίνηση, συχνά αποκαλύπτει πολλά.
Τώρα που εντοπίσατε τα χαρακτηριστικά στοιχεία των εξωστρεφών ανθρώπων που εργάζονται στην επιχείρησή σας, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές για να διευκολύνετε την επιτυχία τους –και τη δική σας.
1. Αφήστε τους να σκέφτονται φωναχτά. Όντας ο ίδιος εσωστρεφής, η έμφυτη ικανότητά σας να συντονίζεστε με τους άλλους εν προκειμένω θα σας φανεί πολύ χρήσιμη. Μάλιστα, σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Harvard Business Review, σε σχέση με τους εξωστρεφείς ομολόγους τους, οι εσωστρεφείς ηγέτες είναι πιο πιθανό να ακούσουν και να επεξεργαστούν τις ιδέες των ενθουσιωδών, ομιλητικών υφισταμένων τους. Επιπλέον, όταν εκείνοι χάνονται μέσα στην πολυλογία τους, βοηθήστε τους να συγκεντρωθούν χρησιμοποιώντας το ένστικτό σας για να δείτε βαθύτερα και να κάνετε αιχμηρές, διεισδυτικές ερωτήσεις. Είναι επίσης χρήσιμο να τους ζητάτε να στέλνουν τις ιδέες τους γραπτώς πριν από μια σύσκεψη ή μια συνάντηση, έτσι ώστε να έχετε την ευκαιρία να τις επεξεργαστείτε εκ των προτέρων.
2. Αφιερώστε χρόνο για προσωπική επικοινωνία. Στη σύγχρονη εποχή, όπου η εργασία τροφοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από την τεχνολογία, η προσωπική επικοινωνία είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό από μια απλή ψιλοκουβέντα για τον καιρό. Ειδικά για τους εξωστρεφείς εργαζόμενους, έχει να κάνει με τη σύνδεσή τους μαζί σας, πρόσωπο με πρόσωπο, με σκοπό τη συνεργασία και τη συζήτηση των απόψεων και των ιδεών τους. Αντισταθείτε στον πειρασμό να κρυφτείτε πίσω από e-mails και μηνύματα, τα οποία συχνά αποτελούν πηγή παρεξηγήσεων και μιλήστε με τους υφισταμένους σας από κοντά όσο το δυνατόν περισσότερο. Αν υπάρχει πρόβλημα λόγω απόστασης, μην αμελείτε να μιλάτε τακτικά μαζί τους στο τηλέφωνο.
3. Εκμεταλλευτείτε τα δυνατά τους σημεία. Αξιοποιείστε την κοινωνικότητα των εξωστρεφών εργαζομένων σας όσο πιο συχνά μπορείτε. Δώστε τους την ευκαιρία να διαπρέψουν με τρόπους που εξυπηρετούν κάποιον σκοπό, όπως είναι η συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις, η ψυχαγωγία πελατών και η ανάληψη ηγετικού ρόλου σε δράσεις της κοινότητας. Ακόμη και αν το αντικείμενο της εργασίας τους δεν επικεντρώνεται στα κοινωνικά τους προσόντα, μπορείτε να βρείτε τρόπους να διοχετεύσετε την κοινωνική τους ενέργεια σε ωφέλιμες δράσεις.
4. Μην «κατεβάζετε ρολά». Οι εξωστρεφείς συνεργάτες σας κατά πάσα πιθανότητα δυσκολεύονται να μαντέψουν τι σκέφτεστε, ίσως ακόμη και να ερμηνεύσουν τη σιωπή ή τις παύσεις σας ως αποδοκιμασία. Έχουν ανάγκη από λέξεις. Είστε θυμωμένος, απογοητευμένος, ή απλά σκεπτικός; Δώστε τον τόνο εξηγώντας τους πώς λειτουργείτε και πώς επεξεργάζεστε τις καινούριες πληροφορίες. Πείτε στους εξωστρεφείς υφισταμένους σας, λόγου χάρη, ότι όταν δεν αντιδράτε αμέσως στις ερωτήσεις ή τις ιδέες τους, δεν σημαίνει τίποτα περισσότερο από το γεγονός ότι σκέφτεστε.
5. Να είστε ο εαυτός σας. Πολλοί άνθρωποι δηλώνουν ότι το καλύτερο αφεντικό που είχαν ποτέ είχε εσωστρεφή χαρακτήρα. Αυτό συμβαίνει γιατί στον ρευστό, εξωστρεφή κόσμο των σύγχρονων επιχειρήσεων, το χαμηλών τόνων, βαθυστόχαστο στυλ ηγεσίας αποτελεί σπάνιο προσόν. Γι’ αυτό μην προσπαθείτε να αλλάξετε χαρακτήρα και να γίνετε εξωστρεφής. Το μόνο που χρειάζεται είναι να υιοθετήστε μερικές απλές νέες συμπεριφορές και να είστε ο εαυτός σας.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More