6 Νοε 2015

Tea είπατε; Αποδομώντας τη Ζωή

Με αφορμή την συνέντευξη που έδωσε προεκλογικά η Ζωή Κωνσταντοπούλου στο Τwitter τρεις ερευνήτριες αναλύουν τα χαρακτηριστικά της συζήτησης που ακολούθησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις επιθέσεις των τρολ.

Tea είπατε;Η εργασία με τίτλο «Tea είπατε; Τα τρολ και η αρνητική πολιτική επικοινωνία στα κοινωνικά δίκτυα», θα παρουσιαστεί στην Ημερίδα «Στρατηγική Επικοινωνία και Μέσα Ενημέρωσης στις προεκλογικές εκστρατείες και τις Διεθνείς Σχέσεις» στις 10 Νοεμβρίου του 2015. Το σχετικό πάνελ ξεκινά στις 17:30 στο «πορτοκαλί αμφιθέατρο» του Πανεπιστημίου Πειραιά και απαιτείται δήλωση συμμετοχής.

Την ημερίδα διοργανώνει τo Εργαστήρι Στρατηγικής Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης (ΕΣΕΜΕ) του Πανεπιστημίου Πειραιά.

Οι ερευνήτριες Ιωάννα Ηλιάδη, Φωτεινή Εγγλέζου και Αγγελική Μαξούρη, εξόρυξαν τα twees με το hashtag #ask_Zoe, από την προεκλογική διαδικτυακή συνέντευξη της Ζωής Κωνσταντοπούλου και με την μέθοδο ανάλυσης των κοινωνικών δικτύων (Social Network Analysis -SNA) εντόπισαν τα άτομα με την μεγαλύτερη επιρροή στο συγκεκριμένο δίκτυο (καθοδηγητές – influencers).

Στις πλέον υψηλές θέσεις των “καθοδηγητών” εντοπίστηκε πλήθος τρολ. Τα τρολ μελετήθηκαν για τον πιθανό ρόλο που διαδραματίζουν στην αποδόμηση πολιτικών προσώπων λόγω της εκτεταμένης χρήσης χιούμορ, προκλήσεων, ειρωνείας, σαρκασμού, επιθετικών ή/και κοροϊδευτικών σχολιασμών καθώς και σεξιστικών / φυλετικών μομφών.

Από γλωσσική πλευρά, εξετάσθηκαν βάσει της Ανάλυσης Λόγου τα κύρια λεξιλογικά, μορφο-συντακτικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά του γλωσσικού κώδικα των τρολ καθώς και των λειτουργιών και αποτελεσμάτων της χρήσης τους στην αποδυνάμωση του πολιτικού προσώπου της Ζωής Κωνσταντοπούλου μέσα στο πλαίσιο της πρόσφατης προεκλογικής περιόδου.

Η ένταση του trolling που δέχτηκε η Ζωή Κωνσταντοπούλου, συμπυκνώνει την πλειονότητα των επικοινωνιακών συμπεριφορών που εκφράζουν λεκτική επιθετικότητα.

Πηγή:


... η προπαγάνδα φαίνεται ότι αποδείχθηκε αρκετά αποτελεσματική, όταν επικεντρώθηκε σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Όσο περνούσε ο καιρός, η μιντιακή μηχανή προπαγάνδας επικεντρώνονταν, όχι στον ΣΥΡΙΖΑ γενικά - καθώς γίνονταν φανερό ότι ο κόσμος δεν υπήρχε περίπτωση να επιστρέψει στο παλαιοκομματικό σύστημα - αλλά, σε συγκεκριμένους στόχους. Ανθρώπους όπως ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, η Ζωή Κωνσταντοπούλου, ο Γιάννης Βαρουφάκης (αρκετά νωρίς λόγω της ιδιότητάς του) και ο Κώστας Λαπαβίτσας. Οι περισσότεροι εντάχθηκαν αργότερα στη ΛΑΕ.

Σε γενικές γραμμές, τα μίντια επιχείρησαν να "αποδομήσουν" τους συγκεκριμένους ανθρώπους στα μάτια των ψηφοφόρων, παρουσιάζοντάς τους ως εντελώς αναξιόπιστους, ή, ακόμα και ως άτομα με "προβληματική" προσωπικότητα και συμπεριφορά, σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι "παρελάσεις" των ανθρώπων αυτών στις εκπομπές των μεγάλων τηλεοπτικών καναλιών είχαν αυτόν ακριβώς το στόχο.

[...]

... θα μπορούσαμε να διακρίνουμε μια ιδιαίτερη περίπτωση απόπειρας "αποδόμησης", όσον αφορά τη Ζωή Κωνσταντοπούλου. Από την πρώτη στιγμή, ως Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, πήρε ιδιαίτερα σημαντικές πρωτοβουλίες για την διερεύνηση μεγάλων σκανδάλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, αλλά και για τον λογιστικό έλεγχο του χρέους μέσω της Επιτροπής Αλήθειας. Όπως ήταν φυσικό, οι ολιγάρχες κήρυξαν πόλεμο, χρησιμοποιώντας τα ΜΜΕ της διαπλοκής, κατασκευάζοντας γελοίες ιστορίες εναντίον της, ώστε να αποσπάσουν την προσοχή της Ελληνικής κοινής γνώμης από τις εξαιρετικά σημαντικές πρωτοβουλίες της, για ευνόητους λόγους.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More