12 Ιαν 2017

Σταμάτησε τη συνεργασία με την Ένωση Αγρινίου και Λιβαδειάς η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ.

Ι. Κουφουδάκης: Η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ συνέβαλε τα μέγιστα στη μείωση του κόστους για τον παραγωγό στη δήλωση της ΕΑΕ
Τους λόγους για τους οποίους η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ επέλεξε να σταματήσει τη συνεργασία με τα ΚΕΑ Αγρινίου και Λιβαδειάς διευκρινίζει μιλώντας στην «ΥΧ» ο διευθύνοντας σύμβουλος της, κ. Ιωάννης Κουφουδάκης. «Κάνει πραγματικά εντύπωση πώς είναι δυνατόν σε ένα κείμενο πέντε σελίδων να μην υπάρχει ούτε μία παράγραφος που να αληθεύει. Εμβαθύνοντας όμως λίγο περαιτέρω, όλα αυτά έχουν την εξήγησή τους» σχολιάζει καυστικά όταν ερωτάται για την επιστολή που εστάλη στον ΟΠΕΚΕΠΕ από «θιγόμενους».
Κ. Κουφουδάκη, την Τετάρτη σε δελτίο τύπου της εταιρεία ενημερώσατε ότι σταματάτε την συνεργασία με τα ΚΕΑ Αγρινίου και Λιβαδειάς. Γιατί σταμάτησε αυτή η συνεργασία;
Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Αγροτών (ΚΕΑ) είναι κατοχυρωμένο trademark της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ και η συνεργασία με τους εν λόγω συνεταιρισμούς προέβλεπε τη λειτουργεία των συγκεκριμένων ΚΕΑ. Ο λόγος για τον οποίο σταμάτησε η συνεργασία δεν είναι ένας αλλά πολλοί, κυρίαρχος των οποίων είναι ότι τα συγκεκριμένα ΚΕΑ δεν ωφελούσαν στην εικόνα την οποία οφείλει να έχει η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ απέναντι στους παραγωγούς.
Και τώρα τι θα γίνει;
Στο αμέσως επόμενο διάστημα, και σίγουρα πριν το τέλος του μήνα, τα ΚΕΑ Αγρινίου και Λιβαδειάς θα είναι έτοιμα να εξυπηρετήσουν και πάλι τους παραγωγούς υπό την εποπτεία νέων συνεταιρισμών.
Η καταγγελία των συμβάσεων αυτών οδήγησε τον ΑΣ Αγρινίου και μερικούς ακόμα συνεταιρισμούς στην δημοσίευση μίας επιστολής προς τον πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Ποιο είναι το σχόλιό σας για αυτή την επιστολή;
Ερχόμενος στο θέμα της επιστολής, μου κάνει πραγματικά εντύπωση πώς είναι δυνατόν σε ένα κείμενο πέντε σελίδων να μην υπάρχει ούτε μία παράγραφος που να αληθεύει. Εμβαθύνοντας όμως λίγο περαιτέρω, όλα αυτά έχουν την εξήγησή τους.
Δηλαδή ποιοι υπογράφουν;

ο διευθύνοντας σύμβουλος της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ κ. Ιωάννης Κουφουδάκης
Είναι μία επιστολή την οποία φαίνεται να υπογράφουν 22 άτομα. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται 4 ΚΕΑ τα οποία είναι πιστοποιημένοι φορείς της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ενώ τα άτομα τα οποία υπογράφουν εκ μέρους τους δεν έχουν καμία σχέση με την εταιρεία. Συγκεκριμένα, το ΚΕΑ Λάρισας μπήκε κάπου στη μέση της λίστας για να καλύψει τη Σταφιδική Ένωση Χανίων, καθώς από ότι φαίνεται ο κ. Γωνιωτάκης ενημερώθηκε για την επιστολή και προς τιμήν του αρνήθηκε να συνυπογράψει αυτό το «κείμενο». Επιπροσθέτως, οι νόμιμοι εκπρόσωποι των πιστοποιημένων φορέων του Συνεταιρισμού Πατρών (ΑΑ 1 στη λίστα), της Παναιγιαλείου Ένωσης (ΑΑ 3), του ΑΣ Καρδιτσιωτών Αγροτών (ΑΑ 5) και του ΑΣ Μυλοποτάμου (ΑΑ 18) έχουν εγγράφως δηλώσει στην εταιρεία ότι επιθυμούν να είναι συνεργάτες της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ και για το νέο έτος, ενώ ο ΕΟΣ Σάμου αρνήθηκε κατηγορηματικά και εγγράφως ότι έχει υπογράψει το εν λόγω κείμενο. Για να μην προχωρήσω περαιτέρω, είναι κατανοητό ποιοι και πόσοι τελικά είναι οι αποστολείς του κειμένου με αρ. πρωτοκόλλου 11. Να σημειωθεί ότι αριθμό πρωτοκόλλου είθισται να τηρούν τα νομικά πρόσωπα και από την επιστολή δεν φαίνεται ποιο νομικό πρόσωπο είναι ο αποστολέας.
Πέρα από το πόσοι, ποιοι και γιατί, ποια είναι η άποψή σας για τα γραφόμενα στην επιστολή;
Αρχικώς, θα πρέπει να επισημάνω ότι η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ συνέβαλε τα μέγιστα τόσο στη μείωση του κόστους για τον παραγωγό στη δήλωση της ΕΑΕ, όσο και στη βελτίωση του τρόπου υλοποίησης του έργου. Αυτό είναι κάτι το οποίο ακόμα και εκείνοι που αναπολούν το αμαρτωλό παρελθόν, το παραδέχονται.
Τώρα, από όλα τα ψεύδη και τις ανακρίβειες της επιστολής, θέλω να σταθώ μόνο σε μερικά σημεία. Αναφέρουν ότι:
Α. Το κόστος του ΟΣΔΕ ήταν 70 εκατ. και σήμερα είναι 35 εκατ. ευρώ. Ακόμα και οι συγκεκριμένοι επικριτές της εταιρείας παραδέχονται ότι η διαφορά του παλιού, που εκπροσωπούσαν, και του νέου που εκπροσωπεί η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, είναι περίπου 35 εκατομμύρια (ή 50% επί του συνόλου) μείωση του κόστους υπέρ των παραγωγών. Επιπρόσθετα, για τα 35 εκατ. υπάρχει πλήρης νομιμότητα με παραστατικά, ΦΠΑ, φόρους κ.λπ. για τα 70 ΚΕΑ.
Β. Το 20% των 35 εκατ. δεν κάνει 8,8 εκατομμύρια ευρώ κύριοι (ψάξτε το).
Γ. Από το γεγονός ότι το κόστος του Φορέα Συντονισμού θα μπορούσε να είναι 200.000, μπορούμε όλοι να καταλάβουμε τι έχουν στο μυαλό τους οι κύριοι. Αλήθεια, τότε παλιά που το έργο είχε η ΠΑΣΕΓΕΣ, γιατί δεν χρεώνανε τους παραγωγούς με 200.000 επιπρόσθετο κόστος και τους χρεώνανε με 36,8 εκατ. (1,8 + 35 η διαφορά κόστους); Σημειωτέων, δε, ότι η ΠΑΣΕΓΕΣ δεν έκανε ούτε το 1/10 από αυτό το οποίο κάνει σήμερα η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ στο έργο.
Δ. Αυτό το οποίο λένε για το CRM, είναι το στοιχείο της ποιοτικής μας διαφοράς. Επενδύσαμε ώστε να μπορεί ο παραγωγός να έρχεται προγραμματισμένα, να είναι μπροστά στην υποβολή της Αίτησης, να υπογράφει με την ολοκλήρωση της υποβολής, να παίρνει το αντίγραφο της Αίτησης, να πληρώνει μετρητοίς ή με πάγια εντολή, δηλαδή με την πληρωμή των επιδοτήσεων, να ενημερώνεται για τα μέτρα του ΠΑΑ και την δυνατότητα συμμετοχής. Όταν δεν μπορούν να αντιληφθούν την πελατοκεντρική προσέγγιση που πρέπει να έχουμε και να αντιμετωπίζουμε τον παραγωγό ως πελάτη που μας τιμάει με την είσοδό του στο ΚΕΑ, τόσο θα μένουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, όπως αυτοί που υλοποιούσαν το έργο με 70 εκατ. κόστος και επαναλαμβανόμενες ποινές από την ΕΕ. Αν αδυνατούν να καταλάβουν την τεχνολογία και τη χρησιμότητά της για τη μείωση του κόστους, τουλάχιστον ας σωπάσουν.

Kάποιοι θέλουν να γυρίσουν πίσω στην ασυδοσία, εμείς συνεχίζουμε.

Όσον αφορά στο θέμα για το αν λειτουργεί ο ανταγωνισμός, το οποίο επικαλούνται στην επιστολή, τι έχετε να πείτε;
Αντιθέτως, αυτά τα οποία βιώνουμε σήμερα είναι απόρροια του ανταγωνισμού που εισήχθη στο σύστημα τα τελευταία 2 χρόνια. Οι συγκεκριμένοι κύριοι είχαν μάθει τόσα χρόνια να λειτουργούν σε ένα άκρως προστατευμένο περιβάλλον, γαλουχήθηκαν με αυτό και σήμερα έχουν χάσει τη γη κάτω από τα πόδια τους. Να θυμίσω ποια ήταν η στάση αυτών που σήμερα επικαλούνται τον ανταγωνισμό, όταν το υπουργείο αποφάσισε να πιστοποιήσει ακόμα 150 φορείς Α’ βαθμού; Μήπως φώναζαν και έλεγαν ότι θα πρέπει να φύγουμε από το έργο, τα μολύβια κάτω κ.λπ.; Κάτι όμως ήξεραν τότε, είχαν γνώση ότι ο ανταγωνισμός και η διαφάνεια σταδιακά ξεβράζουν όσους λειτουργούν με λάθος τρόπο και σκεπτικό. Το Νέο βγαίνει με πόνο, κάποιοι θέλουν να γυρίσουν πίσω στην ασυδοσία, εμείς συνεχίζουμε.

Πρωτοβουλίες της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ για το ΟΣΔΕ

Η λειτουργία των πιστοποιημένων φορέων διαχείρισης αιτήσεων ΟΣΔΕ αποτελεί επίκαιρο δημόσιο θέμα, που τέθηκε εύλογα ξανά στο προσκήνιο, με αφορμή την πρόσφατη σχετική ερώτηση αρκετών βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς τον υπουργό ΑΑΤ. Η ερώτηση βασίζεται στις υποχρεώσεις των Φορέων Α’ και Β’ Βαθμού, όπως αυτές περιγράφονται στις συμβατικές τους υποχρεώσεις, αναδεικνύοντας τελικά το θέμα της συνυπευθυνότητας των φορέων για την πληρωμή των επιδοτήσεων των παραγωγών. Ένα θέμα στο πλαίσιο του οποίου εργάζεται εδώ και δύο χρόνια η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, με θέσεις και προτάσεις σε πανευρωπαϊκά φόρα και σε κατ’ ίδιαν συζητήσεις με τον ίδιο τον Επίτροπο Γεωργίας. Μια μη αναλυτική και πλήρως τεκμηριωμένη θέση μπορεί να έχει αντίθετο αποτέλεσμα από το προφανές επιδιωκόμενο, ήτοι την ασφάλιση του παραγωγού έναντι οποιουδήποτε μη εκούσιου λάθους από την πλευρά του όσον αφορά την καταβολή της δικαιούμενης επιδότησης.
Για παράδειγμα, η βιαστική και γενική ανακοίνωση της ΕΑΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ότι θα προχωρεί στην αποζημίωση των παραγωγών που δεν πληρώνονται με δική της ευθύνη, μόνο απλοϊκή μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς αφενός δεν αναφέρει καμία προϋπόθεση που να εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των φορέων και αφετέρου δεν αναφέρεται σε καμία συγκεκριμένη περίπτωση όπου η υπευθυνότητα του φορέα να οδηγεί στην αποζημίωση των δικαιούχων. Χρειάζεται, λοιπόν, να συζητηθούν σοβαρά και να συγκεκριμενοποιηθούν ενέργειες, προϋποθέσεις και υποχρεώσεις όλων των εμπλεκομένων φορέων του ΟΣΔΕ (Φορείς Α’ και Β’ Βαθμού, Φορέας Συντονισμού, ΟΠΚΕΠΕ, ΥΠΑΑΤ) ώστε να εξασφαλίζονται:
Ομαλές συνθήκες λειτουργίας, έγκαιρη και έγκυρη ανανέωση των υποβάθρων, εξασφάλιση ικανού χρόνου υποβολής των αιτήσεων, τήρηση αυστηρών διαδικασιών αποσφαλμάτωσης των αιτήσεων, διαρκής παρακολούθησης και αυστηρή και δίκαιη αξιολόγηση των φορέων.
Κωδικοποίηση των περιπτώσεων συνυπευθυνότητας των φορέων, ώστε να είναι σαφείς άμεσα και αξιόπιστα τόσο στους φορείς όσο και στους δικαιούχους. Αυτή η κωδικοποίηση θα επιτρέψει αφενός στους φορείς να αναζητήσουν τρόπους αποζημίωσης των δικαιούχων (π.χ. ασφάλιση), αφετέρου θα οδηγεί στην γρήγορη αποζημίωση των παραγωγών που απώλεσαν επιδοτήσεις χωρίς δική τους υπευθυνότητα.
Εάν δεν εξασφαλιστούν οι παραπάνω προϋποθέσεις, οι όποιες (πρόχειρες και για λαϊκή κατανάλωση) προτάσεις θα οδηγήσουν μόνο σε ατέρμονες δικαστικές διαμάχες, όπου οι δικαιούχοι παραγωγοί θα αδυνατούν να βρουν το δίκιο τους.
Στο ίδιο πλαίσιο, η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, ως Φορέας Συντονισμού του έργου υποβοήθησης των αγροτών για την υποβολή της δήλωσης ΟΣΔΕ, υποβάλει στον ΟΠΕΚΕΠΕ σε ετήσια βάση απολογιστική έκθεση λειτουργίας των πιστοποιημένων Φορέων Α’ και Β΄ Βαθμού. Αποτιμώντας τις λειτουργικές και οργανωτικές πτυχές του έργου, η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ καταθέτει κάθε χρόνο τεκμηριωμένες προτάσεις για την περαιτέρω αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους πιστοποιημένους φορείς που συμβάλουν αποφασιστικά: α) Στην έγκαιρη συλλογή των αιτήσεων, β) στην αναβάθμιση των δυνατοτήτων εκτέλεσης και ελέγχου της διαδικασίας αποσφαλμάτωσης, γ) στον αποτελεσματικότερο συντονισμό των φορέων και δ) στην καλύτερη εποπτεία και αξιολόγηση των φορέων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Η GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ προχωρά σε πρωτοβουλίες συζήτησης και ενημέρωσης, προκειμένου τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Αγροτών (ΚΕΑ) να συμβάλουν στον μηδενισμό των απωλειών των επιδοτήσεων αυτών πους τις δικαιούνται. Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα οργανώσει συναντήσεις με τους ερωτώντες βουλευτές, προκειμένου να τους ενημερώσει για τις θέσεις και τις προτάσεις επί των ερωτημάτων τους. Ακολούθως, αυτές οι συναντήσεις θα επεκταθούν και σε μη ερωτώντες βουλευτές, που θα περιλαμβάνουν και εκπροσώπους των υπόλοιπων πολιτικών κομμάτων. Είναι αυτονόητο ότι η θεματολογία αυτών των συναντήσεων δύναται να υπερβαίνει το ΟΣΔΕ και να αφορά τα ακόμη πιο σοβαρά θέματα της ελληνικής γεωργίας, που ενδεικτικά αφορούν το κόστος παραγωγής, την αδυναμία κρατικού ελέγχου προστασίας των εγχώριων προϊόντων και την ρευστότητα. Επ’ ευκαιρίας, υπενθυμίζεται ότι στην πρόσφατη έκτακτη ΓΣ της εταιρείας, αποφασίστηκε η συνδρομή της στην σύσταση μιας εταιρείας που άμεσα θα δραστηριοποιηθεί, προκειμένου να δημιουργήσει προϋποθέσεις μείωσης του κόστους παραγωγής για τον αγρότη.
GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ


Τι δήλωσε στον ΑγροΤύπο ο Πρόεδρος της Νέας ΠΑΣΕΓΕΣ

Όπως δήλωσε στον ΑγροΤύπο ο Πρόεδρος του Α.Σ. «ΑΙΧΜΕΑΣ» (και πρόεδρος της Νέας ΠΑΣΕΓΕΣ) κ. Γ. Ανέστης: «Αναλόγως με το τι θα αποφανθεί ο ΟΠΕΚΕΠΕ θα προχωρήσουμε και στην κατάθεση ειδικού φακέλου αξιολόγησης στον Οργανισμό, μπορεί να μη χρειαστεί τελικά». Αναφορικά με την ανακοίνωση της «GAIA Eπιχειρείν» ο ίδιος σχολίασε: «από την πλευρά της η GAIA μιλάει για μια διακοπή της συνεργασίας η οποία ούτως ή άλλως για τα θέματα, πλην ΟΣΔΕ, έχει γίνει εδώ και καιρό από τον συνεταιρισμό μας. Εμείς είχαμε επιλέξει να μη συνεργασθούμε με τη GAIA για τα γεωργοπεριβαλλοντικά και κάποιες άλλες δράσεις που επιθυμούσε η GAIA και ήδη έχουμε προχωρήσει σε άλλο σχεδιασμό για την εξυπηρέτηση των αγροτών μας. Να επισημάνω επίσης σε σχέση με κάποια προβοκατόρικα δημοσιεύματα ότι μόνο ο ΟΠΕΚΕΠΕ μπορεί να άρει την πιστοποίηση σε κάποιον φορέα και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αρθεί η πιστοποίηση σε συνεταιρισμούς που έχουν απόλυτη επιτυχία στο έργο τους όπως ο δικός μας».
Σε ερώτηση του ΑγροΤύπου εάν ο Α.Σ. «ΑΙΧΜΕΑΣ» εξακολουθεί να συμμετέχει στη μετοχική σύνθεση της GAIA, o κ. Ανέστης ανέφερε: «Στο μετοχικό σχήμα της GAIA εξακολουθούμε να συμμετέχουμε και μέσα από παρέμβαση που κάναμε στην τελευταία Γενική Συνέλευση, σε συνδυασμό με κάποιους άλλους μετόχους, ζητήσαμε γραπτή πληροφόρηση από τη διοίκηση της GAIA για μια σειρά θεμάτων που σχετίζονται με τη διαχείρηση όλων αυτών των χρημάτων που παίρνει ο Φορέας από τους συνεταιρισμούς. Δυστυχώς καμία απάντηση δεν έχουμε λάβει μέχρι σήμερα.»

Η επιστολή των 22
Στα της επιστολής που απέστειλαν οι 22 συνεταιριστές προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ, αυτή αναφέρει τα εξής:
Κύριοι,
Όπως γνωρίζετε το έτος 2014 υιοθετήθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας των εμπλεκόμενων μερών που αφορούσε το έργο της υποβοήθησης των αγροτών για τις αιτήοεις ενίσχυοης, βασιζόμενο στον υγιή ανταγωνισμό και στην παροχή δυνατότητας στον αγρότη σε περισσότερες από μία επιλογές.
Το μοντέλο αυτό περιγράφεται στην υπ' αριθμ. 8008-22/01/2014 πρόσκληση του ΟΠΕΚΕΠΕ καθώς και στις επόμενες προσκλήσεις με τελευταία αυτή του 2016.
Ωστόσο στα τρία χρόνια υλοποίησης του νέου μοντέλου, διαπιστώνουμε ότι κόποιες υποχρεώσεις που είχαν περιγραφεί στην πρόσκληση αποδεικνύονται ανεφόρμοστες στην πράξη και κάποιες άλλες δημιουργούν στρεβλώσες κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να νοθεύεται κατάφωρα ο ανταγωνισμός, δημιουργώντας παράλληλα αδικαιολόγητο πλουτισμό του Φορέα Συντονισμού, δηλαδή της εταιρίας «GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ», σε βόρος των πυλών και των αγροτών πελατών τους ή μελών τους, αφού κύριος σκοπός του Φορέα Συντονισμού είναι πλέον η άντληση κεφαλαίων, όπως εξάλλου ομολογεί στην από 2/12/2016 εξωδικη δήλωσή του προς συνεταιρισμούς - μέλη μας και όχι η εξυπηρέτηση των αγροτών, όπως έχει υποχρέωση από τη σύμβαση ανόθεσης. Τα παραπόνω αποδεικνύονται από τα παρακότω παρατιθέμενα στοιχεία ήτοι:

Διαβάστε εδώ τη συνέχεια και το αναλυτικό περιεχόμενο της επιστολής

ΠΗΓΗ: http://www.agrotypos.gr/mobile.asp?mod=articles&id=102109

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More