Poutanique τεχνη, εσυ τα φταις ολα!

Να είναι τέχνη; Επάγγελμα ή μήπως ματαιοδοξία;

Ο μουσικός του πεζοδρόμου!!

Ξαφνικά την καλοκαιρινή ηρεμία στο μικρό μας Μεσολόγγι σκέπασε μια γλυκιά μελωδία που έρχονταν από το βάθος του πεζοδρόμου. Όσο πλησίαζε.....

Να πως γινεται το Μεσολογγι προορισμος!

αι θα αξιοποιηθεί. Ακούγονται διάφορες ιδέες και έχουν συσταθεί αρκετές ομάδες πολιτών που προτείνουν υλοποιήσιμες και μη ιδέες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος και έμμεσα να επωφεληθούμε όλοι.....

Ποσα κτηρια ρημαζουν στο Μεσολογγι;

Ένα από τα θέματα του δημοτικού συμβούλιου στις 27/ 11 είναι η «Εκμίσθωση χώρου για κάλυψη στεγαστικών αναγκών του Δήμου». Οι πρώτες σκέψεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι πως μετά από τόσα χρόνια και πώς μετά από τόσο κονδύλια έχουμε φτάσει ....

Μεσολόγγι - αδέσποτα ώρα μηδέν.

Αδέσποτα, ένα ευαίσθητο θέμα για όσους είναι πραγματικά φιλόζωοι* και με τις δυο έννοιες της λέξης. Ας αρχίσουμε να μιλάμε για τις αβοήθητες ψυχές που ξαφνικά βρεθήκαν απροστάτευτες στον δρόμο όχι από το τέλος δηλαδή από τα αποτελέσματα που βλέπουμε...

Facebook, φωτογραφιες με σουφρωμενα χειλη...

Κάλος ή κακός αγαπητοί φίλοι διανύουμε μια εποχή που θέλει τους περισσότερους άμεσα εξαρτημένους από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωση τύπου face book. Έρχεται λοιπόν το Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας

19 Απρ 2018

Κάρολος Δαρβίνος: Το «ζώο» μέσα στον άνθρωπο

Ήταν ο άνθρωπος που ανέδειξε τη... μη καταγωγή από τον Αδάμ και την Εύα. Ένας αγνωστικιστής και όχι αθεϊστής επιστήμονας, όπως ήθελε να χαρακτηρίζει τον εαυτό του, που δεν δίστασε να ορίσει την Εκκλησία ως στρατηγική επιβίωσης μιας φυλής. Αν αναζητούμε την πρώτη -επιστημονικά τεκμηριωμένη- απενοχοποίηση των ανθρωπίνων ενστίκτων ο Κάρολος Δαρβίνος είναι σίγουρα αυτό που ψάχνουμε.
Γεννήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου του 1809, στο Shrewsbury του Ηνωμένου Βασιλείου. Ήταν το πέμπτο παιδί ενός γιατρού της υψηλής κοινωνίας της Αγγλίας Ροβέρτο Δαρβίνου και της Σουζάνα, η οποία πέθανε όταν ο Κάρολος Δαρβίνος ήταν οχτώ ετών. Τελείωσε την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως εσώκλειστος μαθητής. Το 1825 ο Δαρβίνος πηγαίνει στο Εδιμβούργο με σκοπό την προετοιμασία του για την ιατρική σχολή, κάτι που τελικά δεν κατόρθωσε καθώς δεν άντεχε να αντικρίζει το αίμα.https://im1.7job.gr/sites/default/files/imagecache/1200x675/article/2016/06/54335-darwin.jpg
Τελικά το 1827 ο πατέρας του τον έστειλε στο Κέιμπριτζ να σπουδάσει "τέχνη" (Bachelor of Arts) στο Christ' s College με σκοπό να μπορέσει να γίνει αργότερα κληρικός. Ο Δαρβίνος δεν ήταν ποτέ πρότυπο φοιτητή. Καθ' όλη τη διάρκεια των σπουδών του ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την εντομολογία, την βοτανολογία και ήταν συλλέκτης σκαθαριών. Το περίφημο ερευνητικό ταξίδι με το Beagle, στο οποίο ο Δαρβίνος μαζί με τον αγαπημένο του καθηγητή Χένσλοου θα μελετούσαν τις ακτές της Νότιας Αμερικής ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1831 και διήρκεσε πέντε χρόνια.
Ο Δαρβίνος ήρθε σε επαφή και εξέτασε απολιθώματα, ζώντες οργανισμούς καθώς και ιθαγενείς λαούς αλλά και αποίκους. Η εμπειρία του από το ταξίδι αυτό αποτέλεσε τη βάση για τη συγγραφή του μεγαλύτερου έργου του, την Καταγωγή των ειδών. Ήταν ήδη διάσημος στους επιστημονικούς κύκλους όταν επέστρεψε το 1836. Συνεργαζόμενος στη συνέχεια με άλλους επιστήμονες, οι σημειώσεις και τα δείγματα διαφόρων ζώων που είχε φέρει ταξινομήθηκαν. Το 1838 φαίνεται πως ο Δαρβίνος αρχίζει να σκέφτεται το ενδεχόμενο του γάμου.
Είχε ήδη αρχίσει να υποφέρει από ταχυπαλμίες και προβλήματα στο στομάχι του. Χαρακτηριστικό του χαρακτήρα του είναι το γεγονός ότι έγραψε έναν κατάλογο με τα υπέρ και τα κατά του γάμου. Στα πλεονεκτήματα έγραψε ότι θα έχει έναν φίλο στα γεράματα καλύτερο από σκύλο ενώ στα μειονεκτήματα ότι θα είναι φοβερό χάσιμο χρόνου και χρημάτων. Τελικά παντρεύεται το 1839 την ξαδέλφη του Έμμα Γουέτζουντ. Απέκτησε δέκα παιδιά εκ των οποίων τα τρία πέθαναν σε πολύ μικρή ηλικία.
Το γεγονός ότι μερικά παιδιά του ήταν ασθενικά και αδύναμα τον έκανε να σκεφτεί το ενδεχόμενο η αιτία να είναι η συγγένεια που είχε με τη σύζυγό του. Από αυτές τις σκέψεις ανέπτυξε την γενετική διασταύρωση. Είχε εξελιχθεί πλέον σε γνωστό γεωλόγο όταν η θεωρία της φυσικής επιλογής το 1839 είχε προχωρήσει αρκετά αλλά δίσταζε να ρισκάρει την φήμη του σε περίπτωση αντίδρασης της Εκκλησίας. Συν τοις άλλοις η υγεία του είχε αρχίσει να χειροτερεύει. Τελικά η θεωρία δημοσιεύεται το 1859 πυροδοτώντας σειρά αντιδράσεων όπως ήταν αναμενόμενο.
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του αν και ήταν πολύ καταβεβλημένος από την ασθένειά του ο Δαρβίνος εκπόνησε δύο σημαντικά έργα, το Η καταγωγή του ανθρώπου και η σεξουαλική επιλογή το 1871 και το Η έκφραση των συναισθημάτων στον άνθρωπο και στα ζώα το 1872.
Στο πρώτο παρουσιάζεται η ιδέα της σεξουαλικής επιλογής σε πλήρη ανάπτυξη και εξηγούνται μέσω αυτής η εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού, οι διαφορές ανάμεσα στους ανθρώπους, στις φυλές και σε ορισμένα πουλιά. Στο δεύτερο υποστηρίζεται η συνέχεια της ανθρώπινης ψυχολογίας από την συμπεριφορά των ζώων ενώ αναπτύσσεται η άποψη -που αργότερα θα επηρεάσει την εξελικτική ψυχολογία- ότι ο ανθρώπινος νους είναι αποτέλεσμα της φυσικής και σεξουαλική επιλογής.
Στις 19 Απριλίου του 1882 ο Δαρβίνος αφήνει την τελευταία του πνοή στο Κεντ της Αγγλίας. Ο τάφος του βρίσκεται στο Αβαείο του Γουέστμινστερ.

Η Εισβολή στον Κόλπο των Χοίρων: Το απόλυτο φιάσκο των ΗΠΑ

https://im2.7job.gr/sites/default/files/imagecache/1200x675/article/2016/16/35691-cubaii.jpg 
Μετά τη νίκη των επαναστατών στην Κούβα το 1959 και τη φυγή του αμερικανοθρεμμένου δικτάτορα Φουλχένσιο Μπατίστα, οι ΗΠΑ είχαν ένα και μόνο στόχο, την ανατροπή της επαναστατικής ηγεσίας του Φιντέλ Κάστρο, καθώς σε καμία περίπτωση δεν μπορούσαν να δεχτούν την ύπαρξη μιας κομμουνιστικής χώρας στο μαλακό τους υπογάστριο. Στις 17 Απριλίου του 1961 ξεκινάει η «Εισβολή στον Κόλπο των Χοίρων», η ενορχηστρωμένη από τις ΗΠΑ επιχείρηση για την ισοπέδωση των επαναστατών. Μόλις 72 ώρες αργότερα, στις 19 Απριλίου του 1961, η εισβολή αναδεικνύεται σε απόλυτο φιάσκο με νίκη του κουβανικού λαού και της επαναστατικής κυβέρνησης.
Η Εισβολή στον Κόλπο των Χοίρων, ήταν μια επιχείρηση η οποία προετοιμαζόταν από τη CIA ήδη ένα χρόνο πριν την εκλογή του John Kennedy στην προεδρία της Αμερικής. Το σχέδιο το οποίο ενέκρινε το Μάρτιο του 1960 ο τότε πρόεδρος Eisenhower είχε ως εξής: μια δύναμη Κουβανών αντεπαναστατών θα χρηματοδοτηθεί, θα εξοπλιστεί και θα γυμναστεί από Αμερικανούς στρατιωτικούς σε ένα μυστικό στρατόπεδο στη Γουατεμάλα με σκοπό να εισβάλει στην Κούβα. Όπερ και εγένετο ένα χρόνο αργότερα, στις 17 Απριλίου του 1961. Ο Τζον Φιτζέραλντ Κένεντι, παρά τις δημόσιες διαψεύσεις ακόμη και μερικές ημέρες πριν από την επίθεση, ενημερώθηκε για το σχέδιο εισβολής μετά την εκλογή του στα τέλη του 1960, πείστηκε και έδωσε τη συγκατάθεσή του. Εξάλλου οι αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες εκτιμούσαν πως η επιχείρηση θα ολοκληρωνόταν θριαμβευτικά και με συνοπτικές διαδικασίες.

Της εισβολής προηγούνται μια σειρά σαμποτάζ, όπως η καταστροφή του εργοστασίου ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, και στη συνέχεια, στις 15 του μήνα, αμερικανικά βομβαρδιστικά, μεταμφιεσμένα σε κουβανέζικα, βομβαρδίζουν τα αεροδρόμια της Κούβας. «Κουβανοί, η νίκη ζυγώνει! Ένας απελευθερωτικός στρατός βρίσκεται στην Κούβα για να αγωνιστεί μαζί σας ενάντια στην κομμουνιστική τυραννία του Φιντέλ Κάστρο, αυτού του ανισόρροπου! Πολεμήστε τους φιντελιστές, το γενικό ξεσήκωμα άρχισε!», εκπέμπει εκείνη τη μέρα ο σταθμός των αντεπαναστατών έξω από τη χώρα και 1.500 εξ αυτών αποβιβάζονται πάνοπλοι στον Κόλπο των Χοίρων.


Η κυβέρνηση Castro μοιράζει όπλα στο λαό ο οποίος έχει συσπειρωθεί εναντίον των εισβολέων. “Πρέπει να θυμόμαστε ότι αυτή τη στιγμή είμαστε σε πόλεμο, στον ψυχρό πόλεμο όπως τον αποκαλούν, έναν πόλεμο χωρίς πρώτη γραμμή, χωρίς συνεχείς βομβαρδισμούς, αλλά όπου οι δύο εχθροί – αυτός ο μικρός πρωταθλητής της Καραϊβικής και η μεγάλη, ιμπεριαλιστική ύαινα – είναι πρόσωπο με πρόσωπο και γνωρίζουν ότι ένας απ’ τους δυο θα πεθάνει στη μάχη”, δηλώνει χαρακτηριστικά και ο Che Guevara, εμψυχώνοντας τους.




Μέσα σε μόλις 72 ώρες, στις 19 του μήνα, λήγουν όλες οι μάχες, με τις πανίσχυρες ΗΠΑ να έχουν ηττηθεί κατά κράτος. Ο επαναστατικός στρατός του Castro συλλαμβάνει, επίσης, τους 1.200 από τους 1.500 κουβανούς φυγάδες οι οποίοι είχαν αποβιβαστεί στο νησί. Λίγους μήνες αργότερα, ο διευθυντής της CIA, Allen Dulles, όπως και όλοι όσοι είχαν βοηθήσει στην οργάνωση της επιχείρησης απομακρύνονται με συνοπτικές διαδικασίες.


Η Εισβολή στον Κόλπο των Χοίρων έμεινε στην ιστορία ως μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες των ΗΠΑ, καθώς τα αποτελέσματα ήταν εκ διαμέτρου αντίθετα από τις προσδοκίες. Ο κουβανικός λαός όχι μόνο δεν ξεσηκώθηκε υποστηρίζοντας τους αντεπαναστάτες, αλλά αντίθετα συσπειρώθηκε γύρω από την επαναστατική ηγεσία του Φιντέλ Κάστρο, ο οποίος ισχυροποιήθηκε εντός και εκτός της χώρας. Σοβιετική Ένωση και Κίνα ενίσχυσαν τους δεσμούς τους με την Κούβα, ενώ στη Λατινική Αμερική φούντωσε το αντιαμερικανικό κίνημα. Την ίδια στιγμή στις ΗΠΑ αναζητούσαν τους υπεύθυνους για την επιχείρηση που έμεινε στην ιστορία ως το απόλυτο φιάσκο.

Πέτρο, συγγνώμη! – του Νίκου Μπογιόπουλου

    Επιτρέψτε μου μια ομολογία. Είναι η ώρα της αυτοκριτικής. Και ταυτόχρονα της συγγνώμης.
    Θέλω να ζητήσω συγγνώμη από τον κ.Πέτρο Κωστόπουλο. Του ζητώ συγγνώμη διότι παρά τις πραγματικά φιλότιμες προσπάθειές του να με «ξεβλαχέψει», όπως σεμνά δήλωσε προχτές, με δική μου υπαιτιότητα δεν τα κατάφερε.
    Όλη η ευθύνη βαραίνει εμένα. Αποκλειστικά εμένα και κανέναν άλλον. Αποδείχτηκα ανεπίδεκτος «ξεβλαχέματος» παρά τους τόσους και τόσους κώλους που μου πρόσφερε ο κ.Κωστόπουλος μέσα από τα περιοδικά του για να βγάλω την τσίμπλα και για να δω με άλλο μάτι τον κόσμο.
    Ίσως σε αυτή την αδυναμία μου να επέδρασε το γεγονός ότι τον καιρό εκείνο, των Κλικ, των μικ και των ψιτ, διατηρούσα την άποψη πως η ανθρωπότητα είχε βρει, ήδη, τον τρόπο να αναπαράγεται.
    Ότι τον είχε βρει πολύ πολύ πριν από την ανακάλυψη του κ.Κωστόπουλου ότι μπορεί κανείς να πουλάει μούρη μέσω μιας εκδοτικής και υβριδικού τύπου φλωροκουτσαβακίστικης δραστηριότητας του τύπου «το νινί μου φλόγες βγάζει, λες να είναι πετρογκάζι;»…
    Είχα, δηλαδή, την –  βλαχαδερή – άποψη ότι η ανθρωπότητα γενικώς και η Ελλάδα ειδικώς είχε ήδη εμπεδωμένη γνώση για το τι κρύβεται στα σκέλια της, πολύ πολύ πριν ο κ.Κωστόπουλος φωτίσει με τον ιλουστρασιόν ευρωπαϊσμό του τόσο την βουβωνική χώρα των αγορακίων, όσο και την καλλίπυγο φύση των κοριτσακίων.
    Αυτός ο δογματισμός της βλαχομπίχλας με έκανε ανεπίδεκτο του «ξεβλαχέματος» που τόσο απλόχερα μου πρόσφερε ο κ.Κωστόπουλος.
    Μάλιστα, μετά την τελευταία του δήλωση, διαπιστώνω ότι  με έκανε και δύστροπο στις προσπάθειες ευγενικών και προχώ ανθρώπων να με βγάλουν από την βλαχιά μου.
    Τόσο δύστροπο που ακόμα πιάνω τον εαυτό μου καμιά φορά, όποτε συναντώ τέτοιους αναμορφωτές της ύπαρξής μου, να πέφτω θύμα  της χωριάτικης καταγωγής μου και να σκέφτομαι φωναχτά:
   «Α ίσα πέρα, ωρέ ζαγάρι».   

17 Απρ 2018

Συρία: Μπροστά στις πολεμικές επιθέσεις του ιμπεριαλισμού δεν υπάρχει η πολυτέλεια της «ουδετερότητας»

Σημ. (δική μας): Ένα άρθρο του Θύμιου Παπανικολάου που τα λέει όλα! Ένα ηχηρό χαστούκι στην ιμπεριαλιστική «αριστερά» που ακόμη και σε χθεσινό της «κοινό αντιπολεμικό» κάλεσμα δεν τους επέτρεψαν οι πρεσβείες να γράψουν τη λέξη «Συρία». Πως δηλαδή ιμπεριαλιστική επίθεση δέχεται η Συρία του Άσαντ… και την κυβέρνησής του. Αλλά κι ένα ηχηρό χαστούκι στο ΚΚΕ που διαδήλωσε μαζικά, αλλά γενικά εναντίον των «ιμπεριαλισμών» κι αντίθετα με ΟΛΑ τα αδελφά του Κομμουνιστικά Κόμματα -πρωτίστως το αδελφό του Κομμουνιστικό Κόμμα Συρίας που συμμετέχει στην κυβέρνηση Άσαντ-… οι ισαποστάκηδες είναι εργαλείο του υπερεθνικού κεφαλαίου!

 

Οι σημερινοί νικητές!
Του Θύμιου Παπανικολάου
 
Οι δυνάμεις του 4ου Ράιχ, δηλαδή του πλανητικού ιμπεριαλισμού (ΗΠΑ, Βρετανία, Γαλλία…) κτυπούν με πυραύλους τη Συρία, σκορπώντας την καταστροφή και το θάνατο, αλλά και ανοίγοντας τις πύλες της πολεμικής κολάσεως στον πλανήτη…
ΚΑΙ κάποιοι, που αυτοχαρακτηρίζονται αριστεροί, «αναπαύονται» στο έδαφος της ουδετερότητας: Στο δόλιο τέχνασμα των
«ίσων αποστάσεων»!!!

Το ιδεολογικό θεμέλιο αυτής της δολιότητας είναι οι «ενδο-ιμπεριαλιστικές αντιθέσεις», ανάμεσα στις ΗΠΑ και τους ιμπεριαλισμούς της Δύσης με τον «ιμπεριαλισμό» της Ρωσίας…
Σημείωση: Υπάρχουν και κάποιοι τόσο υστερικοί εναντίον της Ρωσίας που τη θεωρούν και πιο …επικίνδυνη από το 4ο Ράιχ…
Εδώ συστηματικά, σταθερά και επί χρόνια η ιμπεριαλιστική θηριωδία της Δύσης βομβαρδίζει ανελέητα τη Συρία και άλλες χώρες, στήνει προβοκάτσιες και αποτεφρώνει λαούς και τα υποπροϊόντα του σταλινισμού κλείνουν τα μάτια σ’ αυτές τις πολεμικές στρατηγικές του ΥΠΕΡ-εθνικού ιμπεριαλισμού (Νέα Τάξη), και καλύπτουν αυτήν την περίεργη και πολύ ύποπτη τύφλα τους με το δόγμα των «ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων»…
Πάνε να αφανίσουν, από κοινού, ΟΛΕΣ οι πολεμικές μηχανές του 4ου Ράιχ, τα έθνη και τους λαούς της Μέσης Ανατολής και όλοι αυτοί οι προφήτες των «ίσων αποστάσεων» («ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις») ΕΞΙΣΩΝΟΥΝ το θύμα με το θύτη, τη Συρία με τον ΥΠΕΡ-εθνικό ιμπεριαλισμό, τις ΗΠΑ με τη Ρωσία, τον επιτιθέμενο με τον αμυνόμενο…
Με το δόλιο τέχνασμα των «ίσων αποστάσεων» (της εξίσωσης, δηλαδή του ΥΠΕΡ-ΕΘΝΙΚΟΥ ιμπεριαλισμού με τη Ρωσία), ουσιαστικά εξωραΐζουμε το κτηνώδες ΕΓΚΛΗΜΑ που διαπράττεται, επί χρόνια, σε βάρος της Συρίας, από την πλανητική κακουργία του ιμπεριαλισμού.
Πρακτικά μια τέτοια στάση αποβαίνει ΥΠΕΡ της βαρβαρότητας και κτηνωδίας της Δύσης (του υπέρ-εθνικού ιμπεριαλισμού)…
Μια τέτοια στάση «αμεροληψίας» («ίσων αποστάσεων») είναι σκανδαλωδώς μεροληπτική ΥΠΕΡ της ΥΠΕΡ-εθνικής ιμπεριαλιστικής βαρβαρότητας και των δημίων της ανθρωπότητας…
Όσοι εξισώνουν, με οποιοδήποτε πρόσχημα, την ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ ενός λαού με τη θηριώδη ιμπεριαλιστική επίθεση του ΑΦΑΝΙΣΜΟΥ του, βρίσκονται από την πλευρά των δυνάμεων του ολέθρου και της καταστροφής…
Η θέση είναι μία: Στήριξη άνευ όρων, και χωρίς περιστροφές και δόλιες «ουδετερότητες», της Συρίας, από τις εισβολές της πλανητικής κακουργίας του 4ου Ράιχ…
Περιοδικό «Ρεσάλτο»

Ένα άγαλμα με ιστορία: Ναγκασάκι – Χιροσίμα – «Δόγμα Τρούμαν» – Ναπάλμ


Με αφορμή την επίθεση με χημικά και χειροβομβίδες κρότου λάμψης που εξαπέλυσαν τα ΜΑΤ εναντίον φοιτητών, μαθητών, σπουδαστών και εργαζομένων  (και τις προσαγωγές που μετατράπηκαν σε συλλήψεις με βαρύ κατηγορητήριο ) για να προστατέψουν το άγαλμα του Τρούμαν, ας θυμηθούμε λίγο ποιος ήταν ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Χάρυ Τρούμαν.  
Πριν ξεκινήσουμε να σημειώσουμε πως δεν είναι η πρώτη… περιπέτεια του συγκεκριμένου αγάλματος. Πάρα πολλές φορές έχει αντιμετωπιστεί ως σύμβολο του αμερικανικού ιμπεριαλισμού σε αντιπολεμικές και άλλες εκδηλώσεις. Χαρακτηριστικό είναι, δε, πως την περίοδο που είχε έρθει ο Μπιλ Κλίντον στην Ελλάδα, λίγους μήνες μετά την έναρξη των βομβαρδισμών στη Γιουγκοσλαβία, το 1999, οι αρμόδιοι έσπευσαν να το επανατοποθετήσουν. Στη συνέχεια ακολούθησαν κι άλλες αντιδράσεις, όπως το 2007 και το 2013. Πάντως, καμία κυβέρνηση δεν έχει δείξει τόσο… ζήλο για το συγκεκριμένο άγαλμα όπως η «αριστερή» κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σήμερα. 
Ας επανέλθουμε, όμως, στον Χάρυ Τρούμαν
Πρόκειται για τον καλό αυτό άνθρωπο που στη θητεία του έγινε ένα από τις μεγαλύτερες καταστροφές του περασμένου αιώνα.  Χρησιμοποιήθηκε η ατομική βόμβα ως όπλο και σκορπίστηκε ο θάνατος και ο όλεθρος στη Χιροσίμα και στο Ναγκασάκι (Αύγουστος 1945). 
Είναι ο ίδιος καλός αυτός κύριο που έστειλε το 1948 τον Βαν Φλιτ για να «εποπτεύσει» την εφαρμογή του «Δόγματος» του, του «Δόγματος Τρούμαν».
Αρκεί να υπενθυμίσουμε εκείνη τη φράση του Παναγιώτη Κανελλόπουλου προς το Βαν Φλιτ:
«Στρατηγέ, ιδού ο στρατό σας»
Με αυτόν τον τρόπο θα καταλάβουμε πως «βοήθησαν» οι ΗΠΑ του Τρούμαν, χρησιμοποιώντας τις ναπάλμ στον ελληνικό εμφύλιο, ενάντια στους αντάρτες του ΔΣΕ, στο Γράμμο. 
Ακολουθεί απόσπασμα από την ομιλίας (12 Μαρτίου 1947) του Τρούμαν στο Κογκρέσο, που αποτέλεσε το «Δόγμα Τρούμαν»: 
«Πιστεύω ότι η πολιτική των Ηνωμένων Πολιτειών οφείλει να είναι η υποστήριξις των ανθισταμένων εις την υποδούλωσιν ελευθέρων λαών. Εάν η Ελλάς ήθελεν περιέλθει υπό τον έλεγχον ενόπλου τινός μειοψηφίας, σύγχυσις και ανωμαλία θα ηδύνατο να εξαπλωθούν ευχερώς εις ολόκληρον τη Μέσην Ανατολήν. Ετι μάλλον ο αφανισμός της Ελλάδος ως ανεξαρτήτου κράτους, θα είχεν βαθείαν επίδρασιν εφ’ όλων των ευρωπαϊκών χωρών, ων οι λαοί αγωνίζονται, αντιμετωπίζοντες μεγάλας αντιξοότητας, προς διατήρησιν της ελευθερίας και ανεξαρτησίας των, καθ’ ον χρόνον επανορθώνουν τας εκ του πολέμου καταστροφάς. Αν παραλείψωμεν να βοηθήσωμεν την Ελλάδα κατά την κρίσιμον ταύτην στιγμήν, βαρύταται θα είναι αι συνέπειαι τόσον διά την Δύσιν όσο και διά την Ανατολήν. Οφείλομεν να αναλάβωμεν άμεσον και αποτελεσματικήν δράσιν…».
Μετά την εξαγγελία του, χαράσσοντας  τις κατευθύνσεις της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ όλα ήταν έτοιμα για την επίσημη έναρξη της αμερικανικής επέμβασης.
Το «Δόγμα Τρούμαν» καταγγέλθηκε από το ΚΚΕ, από την πρώτη στιγμή, καλώντας το λαό να υπερασπίσει την εθνική του ανεξαρτησία. Δεξιά και Κέντρο αποδέχθηκαν την ωμή επέμβαση.
Η συνέχεια γνωστή. Στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, η κυβέρνηση των ΗΠΑ με το «Δόγμα Τρούμαν», έθεσε υπό την προστασία της τα αντιδραστικά καθεστώτα της Αθήνας και της Αγκυρας. Ζήτησε την έγκριση από τα νομοθετικά σώματα των ΗΠΑ, για την παροχή «βοήθειας» ύψους 400 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Τρούμαν, με την εξαγγελία του «Δόγματος» διακήρυξε τους στόχους του αμερικανικού ιμπεριαλισμού για την Ελλάδα και δεν άργησε να εφαρμοστεί.
Από τις 24 Μαΐου 1947 άρχισαν να έρχονται οι πρώτοι Αμερικανοί αξιωματικοί του στρατού και του ναυτικού. Αποστολή ο ανεφοδιασμός του κυβερνητικού στρατού και την εκπαίδευσή του στο χειρισμό και στη συντήρηση του αμερικανικού υλικού. Στις τις 22 του ίδιου μήνα τα αντιπροσωπευτικά σώματα των ΗΠΑ ψήφισαν νόμο, που προέβλεπε τη χορήγηση στην Ελλάδα και στην Τουρκία 400 εκατομμυρίων δολαρίων. Στις 20 Ιουνίου 1947 υπογράφτηκε η ελληνοαμερικανική συμφωνία με την οποία έμπαινε σε εφαρμογή ο νόμος αυτός. 
Το «Δόγμα Τρούμαν» και στη συνέχεια το σχέδιο Μάρσαλ, ήταν «πακέτα» που βοήθησαν την άρχουσα τάξη της χώρας να «στεριώσει» το σύστημα της στη μετεμφυλιακή Ελλάδα, για να «χρυσώσει» το κεφάλαιο της χώρας και να στραφεί με κάθε τρόπο ενάντια στο λαό αυτής της χώρας
Διαβάστε τι πραγματικά ήταν αυτή η περίφημη «αμερικανική βοήθεια» και σε ποιους πήγε ΕΔΩ (Σχέδιο Μάρσαλ: 70 χρόνια… «ευχαριστούμε τις ΗΠΑ»! – του Νίκου Μπογιόπουλου)

15 Απρ 2018

O Blues Φυσσαρμονικίστας walter Βaumgartner Εμφανίζεται στο Μεσολόγγι

Ο Διεθνούς Φήμης Blues Φυσσαρμονικίστας walt Βaumgartner Εμφανίζεται
στο Μεσολόγγι και τον Συνοδεύουν οι Blues Bash.
Με Απειρες Συναυλίες και Εμφανίσεις στο Ενεργητικό του και το πρόσφατο (Swiss Blues Award 2016)
o Καταξιωμένος Walter παρέα με την Εκρηκτική Rhythm and Blues Μπάντα του Δικού μας Σπύρου Μπάρλα (Blues Bash)
εμφανίζονται στις 21 Απριλιου και μεταμορφώνουν τον Πεζόδρομο Λόρδου Βύρωνα στο Μεσολόγγι
σαν την αγορά της οδού Μάξγουελ του Σικάγο κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ’50.

walter Βaumgartner - Φυσαρμόνικα Φωνή
Σπύρος Μπάρλας - Φυσαρμόνικα Φωνή
Σταύρος Παναγιωτόπουλος - Κιθάρες
Μάκης Φεγγούλης -Τύμπανα
Νίκος Ζαρκαλής - Ηλεκτρικό Μπάσο


https://www.walterbaumgartner.ch/

https://www.facebook.com/Blues-Bash-522660874521962/



Σαββάτο 21 Απριλίου 2018
Πεζόδρομος Λορδου Βύρωνα
Μεσολόγγι
21:30


Links
https://www.walterbaumgartner.ch/
https://www.facebook.com/Blues-Bash-522660874521962/

H ψυχική ανθεκτικότητα και ο ρόλος των παραμυθιών στη διαμόρφωση της

https://www.psychologynow.gr

παραμύθια του παιδιού «Οτιδήποτε βλέπεις μπορεί να γίνει ένα παραμύθι και μπορείς να βγάλεις μια ιστορία από οτιδήποτε αγγίξεις». (Χανς Κρίστιαν Άντερσεν)

Με τον όρο Ψυχική Ανθεκτικότητα εννοούμε την ικανότητα του ατόμου να προσαρμόζεται με επιτυχία στην αντιμετώπιση κοινωνικών δυσκολιών ή γενικά πολύ απαιτητικών ή και επικίνδυνων συνθηκών (Pecillo, 2016). Όταν ένας άνθρωπος βομβαρδίζεται καθημερινά από στρες, αυτό διαταράσσει την εσωτερική και εξωτερική του αίσθηση  ισορροπίας, παρουσιάζοντάς του παράλληλα προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες ζωής. Η Ψυχική Ανθεκτικότητα είναι η ικανότητα να επανέρχεται κάποιος από μια αρνητική εμπειρία χωρίς μεγάλες αλλαγές στη λειτουργικότητάς του.
Η παιδική ψυχική ανθεκτικότητα  αναφέρεται στα παιδιά που τα καταφέρνουν καλύτερα απ’το αναμενόμενο, ενώ έχουν ένα ιστορικό ζωής που περιλαμβάνει δύσκολες ή επικίνδυνες εμπειρίες. Σύμφωνα με τον Masten (2001) δεν υφίσταται ο όρος «άφθαρτο παιδί» που ξεπερνά οποιοδήποτε εμπόδιο και επικινδυνότητα που αντιμετωπίζει στη ζωή του. Η ψυχική ανθεκτικότητα είναι το αποτέλεσμα ενός τεράστιου αριθμού αναπτυξιακών διαδικασιών, που έχει επιτρέψει σε παιδιά που αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις να συνεχίζουν να αναπτύσσονται κανονικά ενώ άλλα παιδιά δεν μπορούν (Yatesetal., 2003).
Μέσα απ’την προσπάθεια των ερευνητών να κατανοήσουν το πώς καταφέρνουν τόσα παιδιά να ανταποκριθούν σε αντίξοοες συνθήκες συνειδητοποίησαν ότι υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που βοηθούν στην ανάπτυξη και διατήρηση της ψυχικής ανθεκτικότητας (Fredrickson & Branigan, 2005):
  • Η ικανότητα να κάνει κάποιος ρεαλιστικά σχέδια και να είναι ικανός να κάνει τα απαραίτητα βήματα για να φτάσει σε αυτά
  • Να έχει μια θετική εικόνα για τον εαυτό του και αυτοπεποίθηση για τις ικανότητές του
  • Επικοινωνιακές δεξιότητες και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  • Ικανότητα να διαχειρίζεται κάποιος παρορμήσεις και συναισθήματα
Οι παραπάνω παράγοντες ευνοούνται μέσα από τα διάφορα συστήματα στα οποία ανήκει ένα μέσο παιδί, όπως το σχολείο που ενισχύει όχι μόνο τις γνωστικές αλλά και τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών και η οικογένεια που μπορεί και προάγει την τρυφερότητα, την ασφάλεια και την ώθηση των ατομικών προσδοκιών στα μέλη της (Garmezy, 1974.Wangetal., 1994).
Τα παιδιά όμως καθώς μεγαλώνουν καλούνται να βιώσουν και πολλές αρνητικές εμπειρίες, έτσι τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να βρουν υγιείς τρόπους ώστε τα παιδιά να μπορούν να αντιμετωπίσουν δυσκολίες, προκλήσεις αλλά και κινδύνους  στην κοινωνία. Στο σημείο αυτό αναρωτιόμαστε κατά πόσο τα παραμύθια μπορούν να αποτελέσουν το εργαλείο εκείνο που μπορεί να συμβάλει στην  ενίσχυση της παιδικής ψυχικής ανθεκτικότητας.
Η Dr. Teresa Graham μέσα από το άρθρο της «DO YOU WANT YOUR CHILD TO BE RESILIENT?» (2005) απευθυνόμενη στους γονείς τους καλούσε να αναρωτηθούν κατά πόσο γνωρίζουν τα οφέλη των παραμυθιών που διαβάζουν στα παιδιά τους ειδικά σε συναισθηματικό επίπεδο. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει η ψυχολόγος και αρθρογράφος, κάθε παραμύθι έχει ένα πολύ συγκεκριμένο μοτίβο: τον αθώο και συνήθως νεαρό πρωταγωνιστή και τους «κακούς» που του δημιουργούν προβλήματα και πολλές αντιξοότητες σε σημείο που να τον κάνουν να υποφέρει (π.χ. Σταχτοπούτα, Χιονάτη κ.α.), ώσπου κάποια στιγμή κάτι γίνεται και ο πρωταγωνιστής σώζεται. Το κεντρικό μήνυμα απ’αυτές τις ιστορίες είναι ότι μπορεί κάποιος  να βιώσει φρικτές εμπειρίες, όμως υπάρχει η δυνατότητα να ξεφύγει και να ζήσει τελικά μια όμορφη και λειτουργική ζωή. Για την επίτευξη του τελευταίου χρειάζεται η ψυχική ανθεκτικότητα.
Τα παραμύθια δείχνουν ότι η ανθρώπινη συμπεριφορά αποτελείται από πολλές συγκρούσεις και έχουν σκοπό τη διδαχή. Το παιδί ακούγοντας  την ιστορία αναμένεται να επεξεργαστεί συνειδητά ή ασυνείδητα τα σύμβολα ενός παραμυθιού και έτσι να του δοθεί το κίνητρο μέσα από έναν ευχάριστο τρόπο να αναμένει να αντιμετωπίσει διάφορες προκλήσεις στη ζωή του (Danilewitz, 1991). Η ουσία του να αφηγείται ένας γονιός παραμύθια στο παιδί του έγκειται στη σημασία της αλληλεπίδρασης και του διαλόγου που αναπτύσσεται μεταξύ τους. Στη συνέχεια το παιδί αλληλεπιδρά με το ίδιο το παραμύθι και τα νοήματά του και μέσω αυτής της διαδικασίας αρχίζει και διαχειρίζεται διάφορα αναπτυξιακά θέματα και προβληματισμούς. Η κάθε ιστορία λειτουργεί σαν αντικείμενο εναπόθεσης των συναισθημάτων κάθε παιδιού.
Σύμφωνα με τον Bettelheim (1988) το περιεχόμενο της ιστορίας που επιλέγει ένα παιδί δεν αντανακλά την εξωτερική του πραγματικότητα αλλά τα εσωτερικά του προβλήματα, τα οποία φαίνονται μη κατανοητά, άρα και δύσκολα προς επίλυση. Το παραμύθι βοηθά το παιδί να εξωτερικεύσει τις εσωτερικές του συγκρούσεις και να προσπαθήσει να τις επεξεργαστεί. Τα παιδιά αναζητούν λύσεις για να επιλύσουν τα εσωτερικά τους προβλήματα. Τα παραμύθια βοηθούν το παιδί στην προσπάθεια να λύσουν αυτά τα προβλήματα, δίνοντάς τους τόσο μαγικές όσο και αληθινές απαντήσεις που τους μαθαίνει πώς να ελέγχουν τις συγκρούσεις στον πραγματικό κόσμο.
Σε κάθε παραμύθι το καλό και το κακό παρουσιάζεται μέσω χαρακτήρων και προσώπων και η αντιπαλότητά τους είναι που διαμορφώνει το ηθικό δίλημμα και ότι χρειάζεται προσπάθεια για να λυθεί. Τα παραμύθια εμπεριέχουν επίσης το βίωμα της εγκατάλειψης και τρόπους που ο κάθε ήρωας αμύνεται εναντίον της και τη ξεπερνάει (Bettelheim, 1988). Το γεγονός όμως ότι το καλό πάντα νικάει στο τέλος δεν είναι αυτό που προωθεί την ηθική, αλλά το γεγονός ότι το παιδί ταυτίζεται με τον ήρωα και τις προσπάθειες που κάνει να ανταπεξέλθει των δυσκολιών.
Το μήνυμα κάθε παραμυθιού στα παιδιά είναι ότι η πάλη έναντι των αντιξοοτήτων της ζωής είναι αναπόφευκτη, είναι μέρος της ίδιας της ύπαρξής μας, όμως κάποιος μπορεί να διαχειριστεί τα εμπόδια και να βγει νικητής στο τέλος. Τα παραμύθια αντιμετωπίζουν το υπαρξιακό άγχος και τα διλήμματα αρκετά σοβαρά. Η ανάγκη να αγαπάς και να αγαπιέσαι,  ο φόβος ότι κάποιος θεωρεί τον εαυτό του χωρίς αξία, η αγάπη για τη ζωή και ο θάνατος είναι κάποιο βασικοί θεματικοί άξονες των παραμυθιών.
Απ’ την άλλη κάποια παραμύθια δεν έχουν στόχο να προωθήσουν στα παιδιά τη σημασία των καλών και λανθασμένων επιλογών αλλά να τους δώσουν ελπίδα ότι ακόμα και ο πιο αδύναμος μπορεί να τα καταφέρει, ότι ακόμα και ένα παιδί έχει δύναμη. Συχνά στα παραμύθια το να διώχνουν κάποιον χαρακτήρα απ’το σπίτι αντιπροσωπεύει την ανάγκη να ανακαλύψει κάποιος τον εαυτό του γιατί η συνειδητοποίηση του εαυτού χρειάζεται τον αποχωρισμό του περιοριστικού περιβάλλοντος του σπιτιού. Αυτό δείχνει στο παιδί ότι παρόλο που το να φύγει απ’το σπίτι αποτελεί επιθυμία δεν γίνεται με βιαστικό τρόπο, είναι ένα ταξίδι της ψυχής το οποίο αποτελεί μια διαδικασία και όχι ένα γεγονός. Αυτά τα παραμύθια προσανατολίζονται προς το μέλλον καθώς το παιδί θα φτάσει στην πλήρη ενσωμάτωση της προσωπικότητάς του όταν θα είναι πιο ώριμο.
Σύμφωνα με τον Danilewitz, το παιδί εξάγει διαφορετικές ερμηνείες για το ίδιο παραμύθι, οι οποίες βασίζονται στα ενδιαφέροντα και στις ανάγκες της εκάστοτε χρονικής στιγμής. Κάθε φορά που δίνεται στο παιδί μια αφορμή για να ξαναδιαβάσει το κάθε παραμύθι εκείνο είτε επεξεργάζεται περισσότερο γνωστά του νοήματα είτε τα αντικαθιστά με νέα. Μόνο με το επαναλαμβανόμενο άκουσμα ενός παραμυθιού και με το να δίνεται επαρκής χρόνος για να το κατανοήσει, το παιδί μπορεί να επωφεληθεί  πλήρως απ’αυτό που έχει να του προσφέρει το παραμύθι σχετικά με την κατανόηση του εαυτού του και του κόσμου γύρω του.
Μόνο τότε η ελεύθερη συσχέτιση των παιδιών με το παραμύθι θα παράξει ένα πιο προσωπικό μήνυμα για αυτά και επίσης θα τα βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τους δικούς του προβληματισμούς. Τα παιδιά εσωτερικεύουν τις προκλήσεις των ιστοριών και οι εμπειρίες τους στην πραγματική ζωή μπερδεύονται με τα ζητήματα που διαπραγματεύεται ένα παραμύθι. Το παιδί  ενσωματώνει απ’τα παραμύθια τις καταστάσεις, τα συναισθήματα, τις εμπειρίες που ταιριάζουν με το εκάστοτε αναπτυξιακό στάδιο στο οποίο βρίσκονται.
Ένα παραμύθι είναι ικανό να βοηθήσει το παιδί να καταλάβει ότι άνθρωποι κάθε ηλικίας και καταγωγής έχουν παρόμοια συναισθήματα και σκέψεις με εκείνο. Επίσης το παραμύθι ενθαρρύνει το παιδί να διευρύνει τους ορίζοντές του και να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση με επιτυχία. Οι συσχετίσεις του παιδιού με το παραμύθι χρειάζονται για να πάρει η ιστορία μια πιο προσωπική σημασία. Το παιδί αισθάνεται ποιο απ’τα πολλά παραμύθια είναι αληθινό για την εσωτερική του κατάσταση που βιώνει τη δεδομένη χρονική στιγμή (την οποία δεν μπορεί να διαχειριστεί μόνος του) και επίσης αισθάνεται πού η ιστορία μπορεί να το βοηθήσει να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα. Επίσης οι χαρακτήρες δίνουν μια ξεκάθαρη μορφή σε έναν εσωτερικό διάλογο που το παιδί λαμβάνει υπόψιν όταν καλείται να πάρει μια απόφαση σχετικά με το πρόβλημα που αντιμετωπίζει (Bettelheim, 1988, σελ. 91).
Οι σκέψεις του παιδιού δεν ακολουθούν τη λογική ενός ενήλικα. Οι σκέψεις του είναι κυρίως φαντασιώσεις και για να οδηγηθεί σε επίλυση των προβλημάτων του, το παιδί κατασκευάζει μια φαντασίωση γύρω απ’τα προβλήματα και παίζει με τα στοιχεία της φαντασίωσης στο μυαλό του. Αυτό είναι απλά μια επεξεργασία της πραγματικότητας. Τα παιδιά που διαβάζουν παραμύθια πιστεύουν σ’αυτό το μαγικό κόσμο. Όταν η ιστορία τελειώσει και το παιδί παύει να είναι απορροφημένο απ’την πλοκή, μπορεί να αναγνωρίσει ότι κάποια σημεία αντανακλούν την πραγματικότητα όμως άλλα είναι καθαρή φαντασία. 
Τα παραμύθια απευθύνονται σ’αυτό που ονομάζει ο Bettelheim «τα ψυχολογικά προβλήματα του να μεγαλώνεις»: προβλήματα όπως αδελφική αντιπαλότητα, μεταμόρφωση, το να εξετάζονται οι ικανότητές σου, απαγορευμένοι καρποί, αίσθηση καταπίεσης, αδυναμία, και το να μαθαίνεις να αναγνωρίζεις αυτούς που θα εύχονταν να είναι κάποιος άρρωστος, όπως και φόβοι εγκατάλειψης, το να μην εισπράττεις αγάπη, και ο θάνατος.
Σύμφωνα με τον Bettelheim με το να κάνουν προβολή του εαυτού τους σε φανταστικούς χαρακτήρες, τα παιδιά δουλεύουν με πραγματικούς φόβους και εσωτερικές συγκρούσεις σε ένα φανταστικό επίπεδο. Στο πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα του Bettelheim, ο τυπικός διαχωρισμός στα παραμύθια της μητέρας σε καλή (συνήθως νεκρή) μητέρα και στην διαβολικά κακή μητριά, επιτρέπει στα παιδιά να νιώσουν θυμό για τις μικρές αδικίες που τα ίδια βιώνουν στα χέρια των μητέρων τους χωρίς να απειλείται αυτή η σχέση. Όταν επιχειρούμε να κρύψουμε τις άσχημες πλευρές τις ζωής, τα παιδιά μένουν με το συναίσθημα ότι από μόνα τους έχουν καταστροφικές παρορμήσεις. Όταν διαβάζουμε στα παιδιά τα παραμύθια, σιωπηλά επιβεβαιώνουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και επικυρώνουμε την ένταση που προκύπτει στον εσωτερικό τους κόσμο.
Γνωστά παραμύθια όπως η Σταχτοπούτα και η Χιονάτη ή ακόμα και σύγχρονα όπως ο HarryPotter όχι μόνο παρουσιάζουν υπαρξιακούς προβληματισμούς στα παιδιά αλλά τους δίνουν το έναυσμα να επεξεργαστούν και να αντιμετωπίσουν τις προσωπικές προκλήσεις της ζωής τους, καθώς ταυτίζονται με τον εκάστοτε φανταστικό ήρωα. Ένα παραμύθι δεν θα λύσει σαφώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένα παιδί, όμως θα του δώσει μια νέα οπτική στον προβληματισμό του και μία διέξοδο στο υπαρξιακό του άγχος. Μέσα απ’το παραμύθι ένα παιδί συνειδητοποιεί ότι δεν είναι παγκόσμια πρωτοτυπία το βίωμά του, αλλά υπάρχουν και άλλοι παγκοσμίως που έχουν βρεθεί σε αντίστοιχη δύσκολη θέση και βρήκαν τρόπο να διαχειριστούν τη δυσκολία και να την αντιμετωπίσουν.
Τα παραμύθια μπορούν λοιπόν να αξιοποιηθούν περισσότερο τόσο από τους γονείς όσο και από ανθρώπους που δουλεύουν με παιδιά, ως εργαλεία ενίσχυσης, καλλιέργειας, ερμηνείας και εξωτερίκευσης δεξιοτήτων, συναισθημάτων και προβληματισμών που αντιμετωπίζει ένα παιδί ή ένας έφηβος σε κάθε αναπτυξιακό στάδιο.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  • Bettelheim, B. (1988). The uses of enchantment: the meaning and importance of fairy tales. Harmondsworth: Penguin Books.
  • Danilewitz, D. (1991). Once upon a time..... The meaning and importance of fairy tales. Early Child Development and Care,75(1), 87-98. doi:10.1080/0300443910750104
  • Graham, T. (2015). DO YOU WANT YOUR CHILD TO BE RESILIENT? https://www.teresagraham.ie/single-post/2015/10/29/DO-YOU-WANT-YOUR-CHILD-TO-BE-RESILIENT#!
  • Garmezy, N. (1974, August) The study of children at risk: New perspectives for developmental psychopathology.
  • Fredrickson &Branigan, (2005). "Positive emotions broaden the scope of attention and thought-action repertoires". Cognition & Emotion. 19 (3): 313–332. PMC 3156609 . PMID 21852891. doi:10.1080/02699930441000238
  • Masten, A. S. (1989). "Resilience in development: Implications of the study of successful adaptation for developmental psychopathology". In D. Cicchetti (Ed.), The emergence of a discipline: Rochester symposium on developmental psychopathology (Vol. 1, pp. 261–294). Hillsdale, NJ: Erlbaum, ISBN 0805805532.
  • Masten, A. S.; Best, K. M.; Garmezy, N. (1990). "Resilience and development: Contributions from the study of children who overcome adversity". Development and Psychopathology. 2 (4): 425–444. doi:10.1017/S0954579400005812.
  • Masten, A. S. (2001). "Ordinary magic: Resilience processes in development". American Psychologist. 56 (3): 227–238. PMID 11315249. doi:10.1037/0003-066X.56.3.227.
  • Yates, T. M., Egeland, B., &Sroufe, L. A. (2003). "Rethinking resilience: A developmental process perspective", pp. 234–256 in S. S. Luthar (Ed.), Resilience and vulnerability: Adaptation in the context of childhood adversities. New York: Cambridge University Press, ISBN 0521001617.

Και η Σούδα, κύριε Αλέξη; – του Νίκου Μπογιόπουλου

   Ο ένας είναι ο «αγγελικός» Τραμπ που μοιάζει διαβολικός, αλλά «ό,τι κάνει το κάνει για καλό»…

   Ο άλλος είναι ο λιμοκοντόρος που μας τον έφερε εδώ πέρσι για να βγάζει επί… Μακρόν δεκάρικους από την Πνύκα (!) περί δημοκρατίας και ειρήνης… 

   Οι τρίτοι, αυτοί που πανηγυρίζουν σαν ύαινες για το μακελειό, είναι εκείνοι με τους οποίους ανακοινώθηκε μόλις χτες (!) και μάλιστα από το Τελ Αβιβ, πρόγραμμα συνεκπαίδευσης για αεροσκάφη,  ελικόπτερα και ειδικών δυνάμεων μεταξύ ελληνικού και ισραηλινού στρατού…

   Οσο για τη Σούδα, εκεί – όπως είχε πει στον Λευκό Οίκο – «γίνεται σημαντική δουλειά, που μπορεί και πρέπει να αναβαθμιστεί»!
   Ε, κύριε Αλέξη;  
   Συμπέρασμα: Λαικός συναγερμός ενάντια στον πόλεμο, τους ιμπεριαλιστές, την κτηνωδία τους. Κλείσιμο της Σούδας και όλων των αμερικανοΝΑΤΟικών βάσεων στην Ελλάδα. Επιστροφή όλων των Ελλήνων φαντάρων από τις ΝΑΤΟικές αποστολές, κανένας Ελληνας στρατιώτης έξω από τα σύνορα της χώρας. Αποδέσμευση της πατρίδας μας από τις δολοφονικές «συμμαχίες» του ΝΑΤΟ και της ΕΕ.

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More